Fandom

Springtrap

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze880 Udostępnij

Phantom.png Artykuł Miesiąca

Ten artykuł otrzymał nagrodę artykułu miesiąca. Spółka FNaF Wiki gratuluje jego autorowi!

"Ale mamy coś większego! Nie uwierzysz! Znaleźliśmy jednego. PRAWDZIWEGO! Na pewno gdzieś go widzisz."

                                    -Phone Dude, noc 2 we FNaF 3

Jest to główny antagonista w grze Five Nights at Freddy's 3.

Wygląd

Springtrap jest animatronikiem sprężynowym. Wcześniej można było go nosić, ale Purple Guy, chcąc schować się przed duszami, został zmiażdżony przez popsute sprężyny. Duża część jego prawego ucha została wyrwana, lecz przewody z górnej części zostały. Ciało Springtrapa jest podarte i poszarpane, z otworów na ciele widać przewody. Endoszkielet oraz szczątki Purple Guy'a powodują, że wydaje się on najbardziej przerażającym animatronikiem. W niektórych miejscach Springtrapa widać fioletowe części stroju Purple Guy'a.

Choć obie ręce i nogi są przymocowane i ogólnie w stanie dobrym, od połowy łydki w dół nie ma już kostiumu, odsłaniając endoszkielet wewnętrzny i okablowanie. Oczy Springtrapa są prawidłowo ustawione w jego głowie, nie otwiera ust gdyż ma on trwale szeroki uśmiech, ponieważ materiał otaczający zęby uległ zniszczeniu. Wyjątkiem jest drugi jumpscare i dwa rzadkie start screeny.

Bliższe badanie Springtrapa i obrazów pokazują, iż znajdują się w nim ludzkie szczątki. Podczas przeglądania tułowia i innych części oraz endoszkieletu widać, że są to kawałki ciemnego różowego materiału, które przypominają ludzkie wnętrzności. W momentach, gdy Springtrap się rusza i ma otwartą szeroko szczękę, odsłania zmumifikowaną głowę, przypominającą ludzką. Szczękę i zęby można dobrze zaobserwować podczas jego drugiego jumpscare'a oraz na CAM 15.

Springtrap jumpscare.gif

Jumpscare Springtrapa

W przeciwieństwie do zautomatyzowanych ruchów wszystkich poprzednich animatroników, Springtrap porusza się płynnie. Widać to, gdy przechodzi przed szybą do biura w podobny sposób co człowiek.

Charakterystyka Postaci

W jego środku znajduje się, w przeciwieństwie do innych animatroników, dorosły człowiek - Purple Guy. Jako animatronik przypomina z wyglądu królika, tak jak Bonnie. Jego oczy są bardzo duże oraz białe. Ma on kolor zielono-złotawy (Najprawdopodobniej strój zżółkniał). W FNaF 3 pojawia się dopiero od nocy drugiej. Jest on naszym głównym wrogiem w tej części gry.

Wyjaśnienie

W minigierce po nocy piątej Purple Guy chowa się w stroju Springtrapa, by ukryć się przed duszami piątki martwych dzieci. Gdy jednak chowa się do stroju, sprężynki (które dzięki specjalnej korbie można "przyłączyć" do ścian animatronika tak, że zamienia on się w strój do noszenia przez pracowników) puszczają, a Purple Guy zostaje zamknięty i zmiażdżony w Springtrapie (puszczenie sprężynek powoduje wykrwawienie się i straszny ból).
Springtrap obok masek.jpg

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie Purple Guy został zatrzaśnięty w stroju Springtrapa, ponieważ deszcz wywołał zwarcie obwodów (gdy przechodzimy minigierki na koniec każdej nocy możemy dostrzec, że na dworze pada).
  • Nazwa "Springtrap" jest tak naprawdę grą słów. Sprężyna (Spring) i pułapka (Trap).
  • Zanim poznano jego prawdziwe imię (Springtrap), był głównie nazywany Golden Bonnie'm, Hybrid, i Salvage, a w FNaF 3 w nagraniu z nocy piątej Phone Guy mówi na Springtrapa "Spring Bonnie".
  • Sądzono, że jedna z postaci zrobionych z talerzyków i serpentyn wiszących w jednym z korytarzy w Five Nights at Freddy's 2 jest podobizną Springtrapa jednakże wiadomo już, że jest to Bonnie.
  • Istnieje teoria że to Springtrap spowodował The Bite of '87, lecz są to jedynie domysły fanów. Nie ma na to na tyle mocnych dowodów, by uznać to za prawdę.
  • W FNaF 1 występuje podobizna Springtrapa w Zachodnim Korytarzu
  • Prawdopodobnie umieszczenie go w kanonie Five Nights at Freddy's było przez Scott'a przemyślane, ponieważ jeszcze przed 3 częścią gry były różne wskazówki co do postaci Springtrapa.
  • Springtrap posiada animację poruszania się, podobną do animacji ruchu Freddy'ego. Kiedy patrzymy na kamery lub na status dźwięku itp. możemy zauważyć przez szybę, jak przemieszcza się do biura.
  • Jest prawdopodobnie pierwotną wersją Bonnie'go.
  • Po rozjaśnieniu gazety mówiącej o spaleniu atrakcji obok malutkiej figurki Freddy'ego Fazbear'a można dostrzec Springtrapa.
  • Springtrap w przeciwieństwie do reszty animatroników ma pięć palców, gdy reszta ma cztery, jak typowe postacie z kreskówek.
  • Phone Guy mówiąc "Ktoś użył jednego z kostiumów. Mamy zapasowe na zapleczu, żółte, ktoś go użył..." prawdopodobnie nie miał na myśli Golden Freddy'ego, lecz Springtrapa.
  • W trailerze widać, że Springtrap się "trzęsie". Możliwe, że to jest scena, gdy Purple Guy umiera.
  • Razem z Golden Freddy'm był animatronikiem w pierwszej pizzerii. Później zostali wymienieni na Freddy'ego, Bonnie'go, Chicę i Foxy'ego.
  • Phantomy mają takie same oczy jak Springtrap na kamerach.
  • Czasami podczas nocy 6 możemy widzieć Springtrapa na kamerach a po zdjęciu kamery jest za szybą, co nie jest bugiem a zaplanowaną rzeczą - halucynacją.
  • Na Androidzie Springtrap posiada jedynie jednego jumpscare'a.
  • W najnowszym update'cie FNaF 3 dodano Springtrapowi nowe odgłosy. Podczas przemieszczania możemy usłyszeć jego kroki i jęki.
  • Tak naprawdę nie wiadomo, czy Springtrap nas zabija. Nie ma co do tego pewności, ponieważ gracz może przeżyć jumpscare'y innych animatroników, a Springtrap po prostu kończy grę.
  • Był jednym z dwóch pierwszych animatroników wraz z Golden Freddy'm w pierwszej lokacji, czyli Fredbear's Family Diner.
  • Jako jedyny animatronik nawiązuje z nami kontakt wzrokowy i czeka na moment, w którym się na niego nie patrzymy, dopiero potem atakuje.
  • Springtrap prawdopodobnie był we wszystkich poprzednich pizzeriach.
  • Springtrap ma coś podobnego do czarnego plastiku na oczach, być może jest to część kostiumu, można to zauważyć podczas jednego z jego jumpscare'ów.
  • Być może nie ma on zamiaru nas zabić, tylko ostrzec. Ponieważ podczas jego jumpscare'u, otwiera szerzej oczy, prawdopodobnie ze zdziwienia, które powoduje nasz strach przed nim. Być może Purple Guy, który został zatrzaśnięty w jego kostiumie, nie wie, że jest martwy.
  • Możliwe że Springtrap mógł podbierać części z pudła, dowodem na to jest podświetlony teaser z FNaF 3 gdzie można go zobaczyć koło pudła.
  • Często w nocy 6, gdy Springtrap jest daleko od biura, po ataku przez halucynację, przechodzi do CAM 05.
  • Czasami gdy Springtrap jest na CAM 01, a gracz patrzy na kamerę, to może on wejść do biura i być wciąż widoczny na kamerze.
  • Nie wiadomo, dlaczego szczątki Purple Guya przez 30 lat nie rozłożyły się w Springtapie.

Animatroniki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki