Fandom

Purple Guy

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze643 Udostępnij

Purple Guy (pol. Fioletowy gość) - główny antagonista serii, występujący w Pośmiertnych Minigrach. Prawdopodobnie był stróżem nocnym w restauracji Freddy Fazbear's Pizza. Niesłusznie uznawany jest za mordercę co najmniej szóstki dzieci w tejże pizzerii. Według wielu graczy (również niesłusznie) był odpowiedzialny za Incydent z zaginionymi dziećmi. W Five Nights at Freddy's 3 jest on znany jako Springtrap. W tej części ukazano jego śmierć.

Zachowanie

Purple Guy pojawia się jedynie w Pośmiertnych Minigrach. W pierwszej z nich, "Take Cake to the Children", pojawia się poza budynkiem. Podjeżdża swoim samochodem pod restaurację (prawdopodobnie Fredbear's Family Diner) i zabija płaczące dziecko.

W kolejnej minigierce, Go, go, go! ( lub po prostu Foxy Minigame), po prostu stoi w kącie i uśmiecha się na widok Foxy'ego.

W mini-grze "SAVETHEM" wygląda inaczej. Pojawia się w przypadkowych pomieszczeniach, po czym podchodzi do Freddy'ego), a gdy go dotyka, pojawia się ekran typowy dla nieukończonej mini-gry, ale pasy są niebieskie, a w lewym dolnym rogu widnieje napis "You Can't" (pol. Nie możesz).

Wygląd

Purple Guy ma dwa różne designy.

Pierwszy jest jasny, ma duże, czarne, kwadratowe oczy. Jest niższy od swojej drugiej wersji.

Drugi jest wyższy od swojej pierwszej wersji, ma ciemniejszą skórę. Ma ogromny uśmiech, jego oczy są mniejsze i jasne.

PRAWDOPODOBNIE Purple Guy to nie ten sam człowiek co Pink Guy.

Czasami w minigrze "SAVETHEM", Purple Guy występuje z odznaką na piersi, z czymś podobnym do telefonu. Być może był kiedyś nocnym stróżem, lub zabił jednego z nich.

Ciekawostki

  • Purple Guy występuje jedynie w Pośmiertnych Minigrach (nie licząc FNaF 3, gdy jest animatronikiem).
  • Istnieje teoria, która mówi, że Purple Guy to ta sama osoba co Phone Guy. Wskazuje na to kilka faktów:
    • W minigrze Go, go, go! (Foxy Minigame), Purple Guy widzi Foxy'ego i uśmiecha się. Phone Guy wspomina, że Foxy zawsze był jego ulubieńcem.
    • W minigrze Take Cake to the Children Purple Guy zabija płaczące dziecko, które gracze uznali za Kukiełkę za życia. Phone Guy wspomina, że nigdy nie lubił tego "kukiełkowatowego czegoś".
    • W minigrze SAVETHEM Purple Guy ma odznakę, prawdopodobnie jest Nocnym Stróżem. W ręce trzyma paralizator.
    • Tak samo jak w pierwszej części słyszymy śmierć Phone Guy'a, tak w trzeciej widzimy śmierć Purple Guy'a i są one do siebie dosyć podobne, ponieważ i w jednym i w drugim przypadku występują wszystkie stare animatroniki, jak i również po tym incydencie dusze dzieci prawdopodobnie zostały uwolnione i to tłumaczy, dlaczego nie ma ich w trzeciej części gry. Zaprzecza temu trochę noc piąta w pierwszej części, gdzie animatroniki jeszcze "żyją", ale mogły po prostu zostać uwolnione z opóźnieniem, lub dopóki Mike nie "odszedł" nie były pewne, czy zginął odpowiedni człowiek.
  • Istniała plotka, która mówiła o Purple Guy'u pojawiającym się w biurze. Był to jednak zwykły fan-made (zmieniona tekstura Golden Freddy'ego).
  • W wydawnictwie Marvel istnieje złoczyńca o nazwie Purple Man.
  • Istnieje teoria, która mówi, że Purple guy może nie wiedzieć, że jest martwy.
  • Purple Guy uzyskał od fanów imię - Vincent.
  • Kilka faktów jest sprzecznych, jeśli chodzi o tę postać. W pierwszej części jesteśmy "poinformowani", że zabójca został schwytany, natomiast w trzeciej wyraźnie widzimy jego śmierć.
    • Możliwe, że są to dwie różne osoby, a policja po prostu złapała jedną z nich.
      • Jest jeszcze opcja, że policja lub media zmanipulowały prasą, by uspokoić ludzi i kłamała o aresztowaniu.
        • Istnieje jeszcze trzecia opcja, gdzie policja aresztowała nie tą osobę, co trzeba.
          • Być może, po prostu zginął niewinny człowiek.
  • W książce Five Nights at Freddy's: The Silver Eyes podane jest nazwisko zabójcy dzieci czyli, zakładając, że jest nim Purple Guy, jego nazwisko. Brzmi ono William Afton. Podawał się on również za Dave'a Miller'a.

Ludzie
FNaF 1 Mike Schmidt, Phone Guy
FNaF 2 Jeremy Fitzgerald, Fritz Smith, Purple Guy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki