FANDOM

Nightmare (pol. Koszmar) to animatronik z FNaF 4, który pojawia się podczas nocy siódmej. Podobny jest do Nightmare Fredbear'a. Jest koloru czarnego i posiada żółty kapelusz oraz muszkę. Ma również kilka lokacji startowych.

Wygląd

Nightmare jest podobny do Nightmare Fredbear'a, ale jest czarny. Ma on żółtą muszkę i żółty kapelusz z czarnym paskiem. Choć w grze tego nie widać, jest przezroczysty, przez co możemy zobaczyć w środku głowy coś, co przypomina mózg, a w brzuchu coś, co przypomina magnes.

Zachowanie

Zachowuje się on jak Nightmare Fredbear, ale jest agresywniejszy. Strategia na ich obu jest podobna, ale w przypadku Nightmare'a, trzeba być szybszym i lepiej nasłuchiwać dźwięków.

Ciekawostki

  • Jego jumpscare jest podobny do jumpscare'u Golden Freddy'ego, jednak zamiast crashować grę, przenosi on nas do menu głównego gry.
    • Może to być prawda ponieważ w teaserze piątym widać fioletowy kapelusz i muszkę Purple Freddy'ego, (niektórzy mówią,że Shadow Freddy to Purple Freddy) a na podłodze jest odbicie jego zębów.
    • W plikach gry jest on opisany jako Shadow Freddy.
  • Jest podobny do Nightmare Fredbear'a.
  • Jest on przezroczysty, a wewnątrz jego głowy widać coś na kształt ludzkiego mózgu.
  • Jest teoria, że Nightmare symbolizuje śmierć, ponieważ jest czarny i w ostatniej mini-grze można usłyszeć dźwięk kardiogramu, który powiadamia o śmierci pacjenta w szpitalu.
  • W Halloween Update zostaje zastąpiony przez Nightmarionne.

Animatroniki