FANDOM

(Może szukałeś/aś Jeremy'ego Fitzgeralda albo Fritza z drugiej części gry?)

Mike Schmidt jest głównym bohaterem gry Five Nights at Freddy's. Był stróżem nocnym w Freddy Fazbear's Pizza. Gra rozgrywana jest z pierwszej osoby, oczami Mike'a.

Pomimo niskich zarobków i niebezpieczeństwa, Mike kontynuuje swoją pracę co noc do końca tygodnia z bliżej nieznanych przyczyn. Pod koniec piątej nocy Mike otrzymuje czek na 120$.

Pod koniec szóstej nocy Pan Shmidt zarabia o 50 centów więcej. Otrzymuje także list od swojego szefa, w którym ten stwierdził, że "zarobił za trochę nadgodzin!". Dopiero po ukończeniu Custom Night, Mike otrzymuje wypowiedzenie.

Wygląd

Nie ma sposobu na zobaczenie, jak wygląda Mike, gdyż to właśnie jego oczami widzimy całą grę.

Możemy tylko zobaczyć jego zęby oraz niebieskie oczy na ekranie końcowym, gdy Mike zostaje wepchnięty w kostium.

  • Imię i nazwisko Mike'a prawdopodobnie pochodzi od Mike'a Schmidta, amerykańskiego baseballisty.
  • Istnieje prawdopodobieństwo, że to Mike występuje w trzeciej części gry.
  • Mike dostał o 20 centów mniej niż Jeremy, mimo, że pracował siedem dni, a nie sześć.
  • Powody jego zwolnienia to "manipulacja animatronikami", "brak profesjonalizmu" oraz "smród". Uważa się, że wybór poziomu AI od 0-20 może być wspomnianą manipulacją. Mike wtedy panikuje i poci się, lub uwalniania płyny ustrojowe.
  • Data na czeku Mike'a po 6 nocy to 13 Listopada.
    • Data na pierwszym czeku Mike'a w 5 nocy to 12 Listopada. Jest to najprawdopodobniej piątek, ponieważ często normalny tydzień pracy trwa pięć dni. Rok na czeku jest zasłonięty dwoma literami "x", ale gra ma miejsce w ciągu roku gdzie 12 Listopada wypada w piątek. Jest to najprawdopodobniej rok 1993, 1999, lub 2004.
  • Mike pracuje tylko za 4$ za godzinę, jest to dokładnie najniższe możliwe wynagrodzenie w USA w 1993 roku.
  • W ekranie końcowym gry, jeśli obraz jest rozjaśniony i wzmocniony, można zauważyć, że Mike ma niebieskie oczy.
  • Czasami Mike podczas halucycacji widzi napisy "IT'S ME", oraz twarze Freddy'ego i Bonniego. Ważne jest to, że Freddy widoczny podczas halucynacji ma niebieskie przekrwione oczy, takiego koloru jak u Mike'a. Być może jest to jego wizja, co się z nim stanie, gdy dopadną go animatroniki. Jednym z dowodów jest ekran Backstagu po śmierci w FNaF 1
  • Nad ogłoszeniem do pracy w Freddy Fazbear's Pizza, można zobaczyć szydzenie i porady od twórcy. Pojawia się to także w Five Nights at Freddy's 2. Ten tekst brzmi następująco: "Bla. Bla. Bla. Bla. Bla. Ta reklama nie ma nic wspólnego z grą. Bla. Bla. Bla. Bla. Bla. Są szanse, że nie będzie go w przyszłości po 3 nocy. Bla. Bla. Yackity Smackity. Bla. Bla. To chyba nie jest najlepszy wybór wakacyjnej pracy, ponieważ najprawdopodobniej nie przetrwasz tygodnia. Polecam pracę jako kasjer, chłopiec-worek lub pracę w magazynie. Są to szanowane miejsca pracy i prawdopodobnie nie zostaniesz zabity w trakcie wykonywania jej. No może. Ale to by było mało prawdopodobne. Bla. Bla."
  • Gdy puścimy od tyłu piosenkę "London Bridge Is Falling Down" w czasie trailera FNaF 2 możemy usłyszeć "THE KILLER IS OUT, MIKE KILL ALL, THIS IS ENOUGH" przez co niektórzy uważają że Mike to morderca. Jest to prawda. Prawdopodobnie Scott przerobił trochę tą piosenkę, bo gdy puścimy od tyłu oryginał, nie słychać żadnych słów. Może to potwierdzać teorię, że Purple Guy jest niewinny.
    • Tę teorię wyklucza jednak to, że piosenka powstała w 1744 roku.

Ludzie
FNaF 1 Mike Schmidt, Phone Guy
FNaF 2 Jeremy Fitzgerald, Fritz Smith, Purple Guy