FANDOM

Będę szczery, nigdy nie lubiłem tej kukiełkowej rzeczy... To zawsze myślało i mogło iść gdzie chce.

— Phone Guy, Noc 2 w FNAF 2

Marionetka (ang. The Puppet) (znany/a również jako Kukiełka) – antagonista w grze Five Nights at Freddy's 2. Znajduje się w pozytywce, która znajduje się w Kąciku Nagród (CAM 11).

8ce.gif

Jumpscare Marionetki (animacja)

Wygląd

Marionetka ma białą twarz z czarnymi, pustymi oczyma (nie dotyczy jumpscare'a, gdzie ma małe, białe źrenice). Jej twarz jest podobna do Pierrota, z czerwonymi policzkami i fioletowymi paskami, rozciągającymi się od oczu do szczytu ust. Ma ciało bardzo chude, przypomina ono patyk. Na „kostiumie” Marionetki, są trzy białe guziki, zaś na przedramionach pięć, a na nogach dziewięć białych pasków. Jej dłonie posiadają po trzy, długie palce. Swoimi długimi nogami i rękami oraz białą głową i chudą sylwetką przypomina Slendermana. Jest połączeniem Jacka w Pudełku, Pierotta i Slendermana, znanego z legend miejskich, creepypast i gry pod tytułem „Slender”.

Mechanika postaci

Marionetka nie zaatakuje nas, dopóki będziemy nakręcać pozytywkę (ang.Music Box). Kiedy jej nie nakręcimy, zacznie grać bardzo przyśpieszona melodia w stylu pozytywki, a Marionetka bardzo szybko przemieści się do naszego biura i wykona swój jumpscare, co poskutkuje przegraną.

Ciekawostki

  • Marionetka nie może opuścić Kąciku Nagród, dopóki gracz nie odsłoni CAM 11, ale zaraz po opuszczeniu monitora rozpoczyna swoje podejście. Możliwe jest, że podczas oglądania CAM 11 opuści swój obszar i zaatakuje gracza.
  • Podobnie jak Toy Chica, nie pojawia się w trailerze sequelu (nie licząc rysunków dzieci).
  • Marionetka jest jedną z dwóch postaci, które atakują bez względu na to, czy gracz ma założoną maskę, czy nie. Drugą jest Foxy. Prawdopodobnie dlatego, że jako jedyni widzieli mordercę na własne oczy.
  • Wielu graczy zwróciło uwagę na to, że Marionetka jest podobna do postaci Slendermana
  • Patrząc z oczu Freddy'ego w śnie po 4 Nocy, widać, że Marionetka stoi przed nim. Możliwe jest, że robiła coś ze starymi animatronikami.
  • Marionetka może również powodować jumpscare'a w minigrzeTake Cake to the Children”. Kiedy tylko gracz ją zakończy, ów Marionetka wyskakuje ku ekranowi i odsyła gracza do menu głównego.
  • Marionetka, podobnie jak Foxy, atakuje, nawet gdy inny Animatronik jest w biurze.
  • Marionetka jest jedyną postacią, której nazwy nie ujawnił Phone Guy (nie licząc Balloon Boya, o którym PG w ogóle nie wspomina). Nazywa ją tylko „kukiełkowym czymś” (ang. The Puppet Thing).
  • Być może Marionetka występuje na plakatach w pierwszej części gry jako halucynacja na ścianie we Wschodnim Korytarzu. Widnieje tam płaczące dziecko, które jest bardzo podobne do wspomnianej postaci.
  • Istnieje teoria, wedle której dziecko zamordowane przez Pink Guya w minigierceTake Cake to the Children” to tak naprawdę Marionetka. Chodzi głównie podobieństwo wyglądu – łzy spływające po całej twarzy oraz fakt, że po tej minigierce widzimy jumpscare Marionetki.
    • Jednak niektórzy myślą, że dziecko z minigierek FNaF 4 stało się marionetką, bo w ostatniej minigrze jak dziecko płacze wygląda jak Marionetka w „Mangle quest”.
  • Istnieje teoria mówiąca o tym, że to Marionetka manipulowała systemami animatroników.
  • Marionetka prawdopodobnie miała być zwykłym przeciwnikiem pojawiającym się w biurze, ponieważ w plikach gry znaleziono zdjęcie z tytułem „Puppet in Office” oraz drugie zdjęcie Marionetki stojącej w biurze.
  • The Puppet jest jedną z czterech postaci, które nie mają do odblokowania pluszaków lub figurek z Custom Night. Inni to Toy Freddy, Mangle oraz Toy Chica.
  • Pojawił się w trailerze na jednym z obrazków zrobionych przez dzieci w grze Five Nights at Freddy's 3.
  • Prawdopodobnie, Marionetka wykonuje swój jumpscare mimo założonej maski, żeby nie dało się przejść nocy z cały czas założoną maską.
  • Wiele ludzi uważa Marionetkę za najstraszniejszą postać w grze, ze względu na jej szybki jumpscare i dźwięk wydawany podczas niego.
  • Podczas jumpscare'u Marionetki w jej oczach widać jakby drugie oko. Gdy Balloon Boy stoi w biurze w jego ustach też widać takie coś.
  • Marionetka jest połączeniem Slendermana, diabła w pudełku oraz greckich masek śmiechu i płaczu.
  • Marionetka jest jedną z najbardziej tajemniczych postaci w serii Five Nights at Freddy's.

Galeria

Animatroniki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki