FANDOM

Teraz to jest tylko masa części. Myślę, że pracownicy nazwali go „The Mangle".

— Phone Guy, Noc 3 (FNaF 2)

(Może szukałeś(-aś) Foxy'ego z pierwszej części gry?)

Wygląd

Mangle to animatronik-lis, koloru białego z różowym pyskiem, czerwonymi rumieńcami na policzkach, złotymi oczami, różową muszką i różowymi paznokciami. Jest to nowsza wersja Foxy'ego. Dawniej nosił/nosiła przydomek Toy Foxy, ale dzieci rozbierały go/ją na części i składały nieprawidłowo, przez co pozostał z niej/niego prawie cały endoszkielet. Pozostały tylko głowa, ręce i stopa.

Zachowanie

Mangle, podobnie jak wszystkie animatroniki z FNaF 2, dąży do zabicia stróża nocnego, czyli gracza. Jej/jego lokalizacją startową jest Kącik Zabaw, gdzie uaktywnia się od nocy drugiej, a rzadko od nocy pierwszej. Jej/jego droga do biura jest następująca - Kącik Zabaw --> Kącik Nagród --> Pokój Gier --> Korytarz Główny --> Pokój Przyjęć 1 --> Pokój Przyjęć 2 --> Prawy Szyb Wentylacyjny --> Biuro. Kiedy tylko wejdzie do wentylacji, gracz może usłyszeć pewien dziwny dźwięk. Po rozkodowaniu go, można usłyszeć komunikat policyjny.
Mangle Radio
Gdy gracz go usłyszy, musi założyć maskę by Mangle zniknął/zniknęła. Jeśli tego nie zrobi lub za szybko zdejmie maskę, animatronik zacznie zwisać z sufitu. Kiedy gracz podniesie i opuści monitor, robot wykona swój jumpscare.
Mangle jumpscare by maxandtv-d86bn1r

Jumpscare Mangle

Aktywność

Jeśli uaktywni się pierwszej nocy, może pojawić się raz w Prawej Wentylacji. W nocy drugiej, kiedy występuje normalnie, możemy zobaczyć ją/go w wentylacji dwa-trzy razy. W nocy czwartej staje się aktywniejsza/aktywniejszy - Możemy go/ją zauważyć w wentylacji cztery-pięć razy. W nocy piątej staje się niebezpieczny/niebezpieczna - Pojawi się w wentylacji pięć-sześć razy.

Ciekawostki

  • W plikach gry FNaF 2 istnieje plik przedstawiający Mangle z minigierek o nazwie "He was here" Najprawdopodobniej oznacza to, że morderca schował jedno z dzieci w Kid's Cove.
    • Istnieje również teoria, że to dowód na to, że Mangle jest mężczyzną.
  • "Mangle" jest skrótem od "Mangled", co oznacza po angielsku "zniekształcony".
  • Jest jedynym animatronikiem, który potrafi chodzić po suficie.
  • Kiedy jest w wentylacji i w biurze, widać jej/jego pomalowane paznokcie.
  • Być może Mangle była/był nowością w "Freddy Fazbear's Pizza", o czym świadczy plakat w Kąciku Zabaw "The new face of Freddy Fazbear's Pizza" (Pol. Nowa twarz Pizzerii Freddy'ego Fazbeara).
  • W trzecim teaserze FNaF2 można zobaczyć Mangle z hakiem. W grze jednak, takowego nie posiada.
  • Jest najbardziej zniszczonym animatronikiem.
  • Mangle jest jedynym animatronikiem, z niewiadomą płcią. Obecnie większość graczy twierdzi, że Mangle jest samicą, ale niektórzy uważają, że to samiec.
    • Dowody, że jest kobietą - Damski wygląd. Występuje w Ladies Night (Damska Noc/Wieczór Panieński), lecz według niektórych Mangle to animatronik-klaun, więc to może wyjaśniać dlaczego Mangle jest pomalowany/pomalowana.
    • Dowody, że jest mężczyzną - Mangle, to nowszy odpowiednik Foxy'ego, a Toy'owe animatroniki nie zmieniają płci po poprzednikach. Phone Guy mówi na niego/nią "on". Ma czerwone rumieńce, a Toy Chica (Jedyny Toy'owy animatronik o którym wiadomo, że jest kobietą) różowe.
  • Mangle ma dwie głowy, jedna to głowa Mangle, a druga (należąca do endoszkieletu) "wychodzi" z jej/jego szyi.
    • Powstała teoria, że jest to głowa endoszkieletu prawie doszczętnie zniszczonej papugi. Ta teza bierze się z tego, że piraci są przedstawiani z tym ptakiem na ramieniu. Mangle miał/miała być nowszym odpowiednikiem Foxy'ego, który był właśnie piratem.
    • Powstała także teoria, że to po prostu Babeczka starej Chici.
  • Gdy wchodzi do lewej wentylacji, druga głowa Mangle przenika przez ściany wentylacji. To jedynie błąd/niedopracowanie Scotta.
  • Mangle wchodzi do największej ilości lokacji ze wszystkich animatroników we FNaF2. Nie wchodzi tylko do Części/Serwis, Sceny, Pokoju Przyjęć 3 i 4.
  • Mangle jako jedyny animatronik przechodzi przez Kącik Nagród (wyjątkiem jest Marionetka, choć nie widać tego na kamerze).
  • Mangle we wszystkich pokojach poza Prawym Szybem Wentylacyjnym, Kid's Cove i korytarzem jest po prostu wklejoną teksturą.
  • Mangle to jeden z czterech animatroników które mają dwie pozycje w korytarzu drugim jest Bonnie, trzecim Toy Freddy a czwartym Freddy Fazbear.
  • Scott Cawthon na Steamie odpowiedział na pytania ludzi "Czy Mangle jest płci męskiej czy żeńskiej?". Odpowiedź brzmiała "Tak".

Animatroniki