FANDOM

Na kamerze obejmującej Róg Wschodniego Holu wywieszone są zasady pizzerii. Czasami mogą być losowo zastąpione wycinkami z gazet dotyczących pizzerii. Artykuły te odkrywają ukrytą historię gry. W 2 i 3 części, dużo o fabule mówią nam jedynie mini-gry.

Pierwszą pizzerią było FredBear's Familly Dinner. Niewiele o niej wiadomo. Animatronikami byli tam FredBear oraz SpringTrap znany wtedy jak SpringBonnie. Pewnego dnia, przed pizzerią stało płaczące dziecko, które Pink Guy zabił.

Z FNaF 2 dowiadujemy się wielu wiadomości. Ponieważ ta gra działa się wcześniej, najpierw dowiecie się o niej.

Dawniej w Pizzerii Freddy'ego Fazbear'a, były stare animatroniki: Freddy Fazbear, Bonnie, Chica i Foxy, a także animatroniki z pierwszej pizzerii. Właściciel uznał, że są brzydkie, o czym wspomina Phone Guy, więc stworzono nowe, ładniejsze, nazwane Toy'ami. Były wśród nich 2 nowe Animatroniki: Balloon Boy i Marionetka. Purple guy, został strażnikiem nocnym, i w przebraniu Springtrap'a zabijał dzieci, które Marionetka wkładała do animatroników. Strażnikiem nocnym został Jeremy Fitzgerald.

Odnowiono stare animatroniki, ale zaginęło kolejne 5 dzieci i pizzeria  straciła reputację, np. przez liczne donosy od Departamentu Zdrowia o "zdechłym smrodzie" animatroników (także o krwi koło ich oczu i ust), przez co pizzeria miała liczne problemy. Musiała być zamknięta w ciągu roku ponieważ nikt nie chciał jej kupić ze względu na kiepską reputację.

Cztery maskotki restauracji - Freddy Fazbear, Królik Bonnie, Kurczak Chica i Lis Pirat Foxy - według Departamentu Zdrowia miały wokół oczu i ust "krew" a także "zdechły smród" , przez co rodzice interpretowali je jako "reanimowane zwłoki". Phone Guy stara się wyjaśnić smród podczas pierwszej nocy mówiąc o tym, że stroje nie były czyszczone przez ponad 20 lat. Phone Guy został zaatakowany przez Golden Freddy'iego i i prawdopodobnie włożony do kostiumu, czego można się dowiedzieć dzięki wiadomości z czwartej nocy. Istnieje wiele teorii dotyczącej ataku na Phone Guy'a.

Purple Guy zginął we wnętrzu stroju Springtrap'a

Powinni nic się nie zdarzyć ale dach był dziurawy i wilgoć spowodowała zatrzaśnięcie się Springtrap'a.

The bite of '87 - ugryzienie zostało spowodowane przez Fredbear'a. Ugryzione zostało dziecko. Jego starszy brat w przyjęcie urodzinowe ugryzionego przebrał się ze swoimi kolegami za Foxy'iego, Freddy'iego, Chice i Bonnie'go. System Fredbear'a powinien nie dopuścić do zatrzaśnięcia się szczęki ale dziecko ugryzione dziecko płakało i wilgoć spowodowała zatrzaśniecie się szczęki (podobnie zginal Purple Guy). Możliwe że jednak to było The bite of '83.

Po tym incydencie tryb spokojnej wędrówki animatroników został ograniczony tylko do nocy.