FANDOM

Golden Freddy (nazywany również Yellow Bear (Pol. Żółty Niedźwiedź) w plikach gry) jest jednym z antagonistów, a także specjalnym, tajemniczym animatronikiem w obu częściach gry.

Wygląd

Jego kostium ma ciemno/staro złoty kolor. Golden Freddy jest także pozbawiony oczu (widoczne są tylko jego białe źrenice), a postawa może świadczyć o braku endoszkieletu. Ma ciemnoniebieską muszkę, w odróżnieniu od oryginalnego Freddy'ego Fazbear'a, który posiada czarną. Po bliższym przyjrzeniu się można spostrzec w jego ręce mikrofon. Prawdopodobnie jest to prototyp bądź wcześniejsza wersja Freddy'ego.

Jego ręce leżą odwrócone dłońmi do góry. Szczęka wisi otwarta, a głowa jest bezwładnie przechylona w prawą stronę. Jest przedstawiony w pozycji siedzącej, zgarbiony, jakby był martwy.

Office GoldBright.png

Golden Freddy w biurze

Zachowanie

548.png

Jumpscare Golden Freddy'ego.

Sprawdzając pomieszczenie na CAM 2B, gracz widzi plakat na ścianie. Może mieć on trzy wersje: zwykłego Freddy'ego (ta wersja pojawia się najczęściej), Freddy'ego który rozrywa sobie głowę, bądź przybliżenie głowy Golden Freddy'ego, któremu dodatkowo towarzyszy śmiech dziecka, prawdopodobnie małej dziewczynki.

Jeśli gracz zobaczy plakat Golden Freddy'ego, a następnie wyłącza ekran, Golden Freddy będzie już czekał na niego. Powoduje on halucynacje, takie jak wyświetlanie zbliżeń głów animatroników z napisem "IT'S ME". Będzie czekał chwilę, po czym zaatakuje, co spowoduje crash gry.

W przeciwieństwie do innych animatroników, ten nie daje żadnych oznak bycia w biurze. Całkowicie ignoruje drzwi, pojawi się nawet, kiedy są zamknięte. Jego atak nie wygląda tak, jak innych antagonistów: gracz widzi zbliżenie na jego głowę, pokrewny obrazom halucynacji Mike'a, a dźwięk który słyszy jest spowolnionym i podgłośnionym krzykiem pozostałych animatroników.

540.png

Plakat w CAM 2B.

Po zobaczeniu go, gracz musi szybko otworzyć monitor, zanim Golden Freddy zaatakuje. Taka czynność spowoduje zniknięcie owego przeciwnika.

Gracz ewentualnie może unikać patrzenia na obraz z kamery CAM 2B, co uniemożliwi pojawienie się Golden Freddy'ego.

Teorie

  • Istnieje teoria mówiąca, że Golden Freddy to jedynie halucynacja Mike'a. Potwierdza to również niemożność ustawienia inteligencji Golden Freddy'ego podczas Custom Night. Co więcej, Golden Freddy wydaje się mieć na głowie takie same odciski rąk, co oryginalny Freddy. Gdy pojawia się on w biurze, nie ma żadnego wizerunku na monitorach, ponadto, gdy gracz zostanie przez niego zaatakowany, gra po prostu się zawiesza.
    • Teorię tą zdaje się obalać fakt, że pod koniec rozmowy z Phone Guy'em podczas nocy czwartej słyszymy Jumpscare Golden Freddy'ego, który najprawdopodobniej zamordował mężczyznę, który dotychczas dawał Mike'owi wskazówki co do pracy.
  • Uważa się, że jest on starszą wersją Freddy'ego Fazbear'a, a kolor futra spowodowany jest zestarzeniem się kostiumu.
  • Golden Freddy jest uważany za piąte zabite dziecko. Dowodem jest minigierka "Give gifts, give life" z drugiej części gry w której gracz steruje Marionetką - GF pojawia się w ostatniej klatce, przed jumpscare'em.

Ciekawostki

  • Gdy Golden Freddy jest obecny w biurze, wydaje z siebie dziwny, mamroczący dźwięk, nieco przypominający ludzki mamroczący głos. Głos ten w plikach gry nosi nazwę "robotvoice" i jest także słyszalny w czasie halucynacji i po odebraniu telefonu w nocy piątej.
  • Powyższy dźwięk jest zmodyfikowanym i odwróconym tekstem: "…the application of electric currents or heavy pressure. I looked around the room at the numerous inventions, eloquent testimony of a tireless ingenuity. It is lamentable that mass agricultural development is not speeded by fuller use of your marvelous mechanism. Would it not be easily possible to employ some of them in quick laboratory experiments to indicate the…". Jest to fragment książki ,,The autobiograpfie of Jody".
  • Inne animatroniki mogą zaatakować nawet, gdy jest on w biurze.
  • Istnieje teoria iż w pierwszej pizzerii wraz z Springtrapem był jednym z dwóch pierwszych animatroników. Potem zostali wymienieni na : Freddy'ego, Bonnie'go, Chicę i Foxy'ego. Więc pojawia się paranormalnie, gdyż tak naprawdę , nie ma go w pizzerii. To tylko halucynacja.
  • Kiedy atakuje Mike'a, hałas przez niego powodowany jest zwykłym, lecz bardzo spowolnionym dźwiękiem ataku.
  • W pierwszej części, w wersji 1.13 po ustawieniu inteligencji animatroników na kolejno: 1-9-8-7, wyskakuje jumpscare Golden Freddy'ego, który crashuje grę. Zostało to wprowadzone przez Scott'a, przez pogłoski o The Bite of '87 i o tym, że po ustawieniu w ten sposób inteligencji gra będzie mieć kolejne zakończenie. Twórca gry chciał w ten sposób zdementować owe pogłoski.
  • Freddy Fazbear ma odciski ręki, prawdopodobnie dziecięcej, na twarzy. Golden Freddy ma takie same. Możliwe, że jest to błąd Scotta Cawthona, który użył tekstury Freddy'ego do stworzenia Golden Freddy'ego.
  • Wiele teorii mówi, że kolor jego futra miał być zbrązowiały od słońca.
  • Podczas gry, jeśli przyjrzeć się dokładnie, w jego oczach widać małe, białe źrenice. Podczas ataku ich jednak nie ma.
  • Co ciekawsze, podczas minigry "Save them" w drugiej części gry, źrenice tego animatronika pojawiają się dopiero kiedy gracz przechodzi obok niego.
  • Ekran ataku Golden Freddy'ego jest taki sam, jak ekran halucynacji normalnego Freddy'ego z przekrwionymi oczami, jedyne różnice to kolor i brak oczu tego pierwszego.
  • Jumpscare Golden Freddy'ego istnieje w mobilnej wersji gry, jednakże działa on w inny sposób. Gracz nie będzie mieć żadnych halucynacji, a gra nie crashuje dosłownie. Odkąd nie pojawia się on w mobilnej wersji, jedynym sposobem na zobaczenie go tam jest ustawienie w Custom Night: 1-9-8-7.
  • Jego plakat się nie pokaże, jeśli w West Hall Corner znajduje się Bonnie
  • Podczas nocy 4, gdy kończy się wiadomość od Phone Guy'a, słychać krzyk jumpscare'a Golden Freddy'ego. Świadczy to najprawdopodobniej o tym, że Golden Freddy go zabił.
  • Stroje Golden Freddy'ego z Five Nights at Freddy's i Five Nights at Freddy's 2 różnią się od siebie kolorem, jumpscarem, i uszkodzeniami. Golden Freddy z FNaF nie ma wystających kabli, a gdy jest u nas w biurze możemy zobaczyć u niego małe, białe źrenice.
  • Możliwe jest pojawienie się Golden Freddy'ego w Biurze, chociaż w CAM 2B nie ma jego plakatu.

Golden Freddy (nazywany także Yellow Bear - taka nazwa widnieje w plikach gry oraz tak nazywa go Phone Guy we FNaF 2) występuje również w drugiej części gry. Gra tam bardziej aktywną rolę. Tym razem jego inteligencja może być ustawiona w Custom Night.

Wygląd

Golden Freddy jest w gorszym stanie, brakuje mu lewego ucha, ma podniszczony kostium, jego futro wydaje się być ciemniejsze. Podobnie jak w przypadku reszty starych animatroników, z jego ramion i miejsca po uchu wystają kable, futro przygasło, nie ma też niektórych kawałków kostiumu.

W odróżnieniu od jego wyglądu z pierwszej części, wydaje się być on krótszy, jego kapelusz jest całkowicie czarny, niewidoczne są zupełnie źrenice i wygląda na to, że nie posiada żadnej muszki, choć może być ona jedynie zasłonięta przez obwisłą szczękę.

Zachowanie

Aktywuje się on jedynie w szóstej nocy oraz w Custom Night. Nie pojawia się już jego plakat, nie wiadomo, gdzie jest miejsce startu, bo ten od razu pojawia się w biurze albo w korytarzu, w podobnej pozycji, jak w pierwszej części, lub po prostu jako przybliżająca się głowa.

FNAF2GoldenFreddyKillscreen.gif

Po pojawieniu się w biurze, jego ciało znika, a atakuje sama głowa, jeśli gracz nie zacznie przeciwdziałać. Aby gracz przetrwał, musi nałożyć maskę, nim ten zmaterializuje się w biurze, albo migać latarką, gdy ten jest w korytarzu.

Golden Freddy nie crashuje drugiej części po śmierci gracza.

Ciekawostki

  • W odróżnieniu od pierwszej części, w drugiej części gry Golden Freddy nie ma żadnych źrenic.
  • Jeszcze bardziej wydaje się być czymś w rodzaju zjawiska paranormalnego, bądź halucynacji, gdyż podczas gry może zniknąć, a jego jumpscare to latająca głowa.
  • Podczas nocy szóstej Phone Guy wspomina o Incydencie z Zaginionymi Dziećmi, podczas którego użyto kostiumu Golden Freddy'ego. Jest to co najmniej dziwne, ponieważ wychodzą z niego przewody, co ujawnia, że musi mieć w sobie jakiś mechanizm nawet po wyjęciu endoszkieletu i używanie takiego kostiumu byłoby zbyt trudne.
    • Oznacza to więc, że jego wystąpienie w pierwszej części to halucynacja Mike'a, ponieważ widzi go w idealnym stanie, Więc jest możliwość, że oryginalny kostium Golden Freddiego został zniszczony razem z nowymi animatronikami po zakończeniu fabuły drugiej części gry.
    • Wielu jednak sądzi, że zabójcą był inny animatronik, co wynika z przebłysków (zabójcą był Purple Guy w stroju Springtrap'a).
    • Istnieje możliwość, że Golden Freddy w Five Nights at Freddy's 2 to pusty kostium. Phone Guy wspomina o tym, że kostiumy są pełne przewodów, co może wyjaśniać czemu niektóre jeszcze wychodzą z jego kostiumu. Popiera to fakt, że kostiumy są większe niż same endoszkielety. Przeczy jednak to, że jeśli przypatrzymy się jego nodze widać fragment endoszkieletu.
  • Na początku trailera Five Nights at Freddy's 2 widać rysunek, na którym Złoty Freddy z oczami endoszkieletu pojawia się, by zaśpiewać.
    • Ten sam rysunek pojawia się w Biurze po prawej stronie pokoju nad Prawym Szybem Wentylacyjnym.
    • Może to popierać możliwość używania Złotego Freddiego po otwarciu nowej pizzerii, a przynajmniej zanim został odsunięty razem ze starymi animatronikami.
  • Jest jedynym animatronikiem, którego jumpscare to jedynie jego twarz. Tyczy się to obu gier.
  • Podczas gry można zobaczyć goły endoszkielet. Niektórzy sądzą, że jest to endoszkielet z kostiumu Golden Freddiego, ponieważ prawdopodobnie tak samo jak on jest tylko halucynacją.
  • Podniesienie monitora nie powstrzyma go przed zabiciem gracza.
  • W przeciwieństwie do pierwszej części, nie crashuje gry podczas swojego Jumpscear'a.
  • Na urządzeniach mobilnych zamiast powoli zanikać po założeniu maski znika od razu.
  • W "Give Gifts, Give Life" przed jumpscare'em Golden Freddiego na ułamek sekundy natychmiastowo na środku ekranu pojawia się piąte dziecko.
    • To dziecko mogło być włożone do kostiumu Złotego Freddy'ego po tym, jak zabójca skończył go używać.
  • W "SAVE THEM" pojawia się w losowych pokojach.
  • Został oficjalnie nazwany Golden Freddy'm dopiero w drugiej części gry podczas ekranu w Custom Night. W pierwszej części, w plikach był nazywany "żółtym misiem" .
  • Mimo iż jest uznawany za halucynację, można modyfikować jego AI podczas Custom Night w drugiej części gry. Może to zaprzeczać powyższej teorii mówiącej o tym, że jest halucynacją.
  • Na urządzeniach mobilnych po opuszczeniu monitora rusza się odrobinkę w lewo, po czym zaczyna zanikać.
  • W drugiej części gry jego krzyk jest lekko głośniejszy i ostrzejszy niż u pozostałych.
  • Golden Freddy jest jednym z sześciu wersji Freddy'ego. Pozostałe to Freddy Fazbear, Toy Freddy, Shadow Freddy, Phantom Freddy i Nightmare Freddy.
  • Nie wyłącza światła gdy wchodzi bądź wychodzi z korytarza.
  • Jedynym momentem w którym stoi jest przerywnik po nocy trzeciej, gdy stoi koło Bonnie'go i Chici. Używa zmodyfikowanej wersji swojego modelu, gdyż ma wtedy dwoje uszu.
  • Jest jednym z pięciu animatroników, które nie pojawiają się w szybach wentylacyjnych. Pozostałe to Freddy Fazbear, Toy Freddy, Foxy i Marionetka.
  • W wersji mobilnej w trybie 10/20 GF może atakować gracza nawet nie pojawiając się w biurze ani na korytarzu. Nie wiadomo czy to jest błąd czy nie.
  • Być może był on animatronikiem w pierwszej restauracji.
  • Być może jest to jedynie halucynacja, bo Phone Guy nie wspomniał o nim w ogóle.
  • Najprawdopodobniej jest to zapasowy kostium Freddy'ego przemalowany na złoto. Potwierdzają to jego nogi które nie wydają się być złote, lecz brązowe.
  • Jego przewody wystające z kostiumu są prawdopodobnie w kolorach flagi Ameryki. Nie wiadomo czy zostało to zaplanowane.

W FNaF 3 Golden Freddy występuje tylko w minigierce ,,Stage 01". Prawdopodobnie nie ma swojego odpowiednika w wersji Phantom. Niektórzy jednak twierdzą, że Phantom Freddy to Golden Freddy, co może być prawdą.

Animatroniki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki