Fandom

Freddy Fazbear's Pizza

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze63 Udostępnij
Witaj w Pizzerii Freddy'ego Fazbear'a. Magicznym miejscu dla dzieci i dorosłych, gdzie ożywają fantazja i zabawa.

— Phone Guy, Noc 1 FNaF

Freddy Fazbear's Pizza jest nazwą fikcyjnej lokacji ukazanej w Five Nights at Freddy's i Five Nights at Freddy's 2. Technicznie rzecz biorąc, w obu tych grach są to inne miejsca, jednak dzierżawią tą samą nazwę. W Five Nights at Freddy's 3 była już restauracja jest ukazana jako dom strachów Fazbear's Fright: The Horror Attraction.

Jest to rodzinna restauracja opierana na Chuck E. Cheese's z tańczącymi i śpiewającymi animatronikami.

Najważniejszą maskotką pizzerii jest Freddy Fazbear. Mimo, iż pizzeria wygląda przyjaźnie, ma mroczny sekret.   

Historia

W historii Five Nights at Freddy's prawdopodobnie były trzy pizzerie o nazwie "Freddy Fazbear's Pizza". O istnieniu pierwszej nie ma żadnego potwierdzenia. Była ona pomiędzy Fredbear's Family Diner, a pizzerią z FNaF'a 2. To tam Purple Guy zabił pięć dzieci. Z animatroników wydzielał się odór, i jak wspomina Phone Guy: były brzydkie. Więc po otworzeniu nowej pizzerii zrobiono tzw. "zabawkowe animatroniki". Niestety, pizzerię zamknięto z powodu The Bite of '87 (pol. Ugryzienia w '87), w którego wyniku ofiara straciła płat czołowy. Udryzienie spowodował najprawdopodobniej Foxy w swojej wcześniejszej wersji. Po 6 latach stare animatroniki odbudowano i stworzono kolejną pizzerię z nazwą "Freddy Fazbear Pizza". Jednak animatroniki nadal miały w sobie dusze dzieci, które zapędziły Purple Guy'a do kostiumu Springtrap'a, w środku, którego puściły sprężyny, przez co morderca zginął. Po złym zakończeniu w FNaF 3 nawiedzone animatroniki jednak dalej zaczęły pałać chęcią zemsty i chciały zabić nocnego stróża pizzerii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki