FANDOM

Five Nights at Freddy's World to gra z gatunku jRPG stworzona przez Scotta Cawthona który jest również jej jedynym wydawcą. Gra pierwotnie została wydana na Steam'ie, i była płatna. Jednak po mieszanych recenzjach co do gry, Scott postanowił zrobić grę w pełni 3D i darmową. Pełna wersja jest obecnie dostępna na Gamejolt'cie za darmo.

Opis Gry

Poruszamy się Freddy'm. Mamy naszą drużynę animatroników (Party), którym walczymy z przeciwnikami, którzy atakują nas w losowym momencie.

Możemy odblokować sześć różnych zakończeń tej gry. By zdobyć je wszystkie będziemy poruszać się po czterech światach: normalnym, świecie między światami, dwa światy niżej i trzy światy niżej.

W normalnym świecie poruszamy się po kilku lokacjach: Fazbear's Hills, Lilygear Lake, Dusting Fields, Choppy's Woods, Blacktomb Yar, Pinwheel Circus, Pinwheel Funhouse, Deep-Metal Mine oraz Misterious Mine. Dodatkowym, dziwnym światem easter-eggiem jest świat &*___TWRE.

Postacie

FNaF

FNaF 2

FNaF 3

FNaF 4

Niekanoniczne

  • Virtua-Freddy
  • Adventure Fredbear
  • Adventure Spring Bonnie
  • Adventure Endoplush
  • Animdude
  • Purpleguy
  • Adventure Jack'O Bonnie
  • Adventure Jack'O Chica
  • Adventure Nightmare Balloon Boy
  • Adventure Nightmarionne
  • Mr. Chipper
  • Coffee

Bossowie

  • Bubba
  • Security
  • Bouncer
  • Mad Endo
  • Eyesore
  • Chipper
  • Scott Cawthon
  • Auto Chipper
  • Seagoon
  • Porkpatch
  • Gold Endo
  • Brow Boy
  • Chica's Magic Rainbow

Ciekawostki

  • Jedno z sześciu zakończeń możemy odblokować mając Fredbear'a w drużynie pierwszej w okienku z numerem 1. Jeśli wtedy podejdziemy do Fredbear'a chcąc z nim porozmawiać, wyświetli się wiadomość "Dwa Fredbeary nie mogą być w tym samym miejscu w tym samym czasie."  po czym Fredbeary wybuchną, pojawi się napis "Koniec wszechświata."  a w menu gry pojawią się srebrne nogi Fredbear'a, czyli jedno z ośmiu trofeów.
  • Jeden z bossów - Chipper - jest nawiązaniem do gry ''Chipper & Sons" stworzonej także przez Scotta.