Five Nights at Freddy's Wiki

Drzwi

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

" Pogadam z tobą jutro, uh, sprawdzaj kamery i pamiętaj, żeby zamykać drzwi tylko wtedy, kiedy będzie to absolutnie konieczne. "

                                    -Phone Guy, Noc 1 we FNaF 1
Gifdoor.gif

Animacja drzwi

Drzwi to mechanizm gry w Five Nights at Freddy's. Jest dwoje drzwi: prawe i lewe. Są używane przez gracza aby trzymać animatroniki poza biurem. Drzwi i światła mogą zostać zablokowane przez Bonnie'go i Chicę, jeżeli przynajmniej jeden animatronik z tej dwójki zbyt długo stoi przy nich, kiedy są otwarte.

Kiedy drzwi są zablokowane, nie będą mogły zostać zamknięte aż do 6:00, lub aż do nastąpienia śmierci gracza. Jeśli światła i drzwi wydają z siebie tylko odgłos aktywacji, ale nie działają, oznacza to, że Bonnie lub Chica jest w biurze. Jeśli gracz podniesie monitor a następnie znów opuści zostanie zabity.

Nie ma możliwości wypędzenia animatroników jeśli są już w pokoju. Gracz nie może zamykać drzwi gdy obserwuje kamery.

Przez lewe drzwi do biura mogą sie dostać Bonnie, Foxy i Freddy (tylko w przypadku braku energii) zaś przez prawe Freddy i Chica.

Zalety

  • Uniemożliwiają animatronikom wejście do biura (nie licząc Golden Freddy'ego), będąc tym samym główną linią obrony przez antagonistami.

Wady

  • Jeśli Chica wyłączy drzwi jest szansa na przeżycie nocy. Jednak jeśli Bonnie to zrobi jest duże prawdopodobieństwo ataku Foxy'ego.
  • Zużywają więcej energii niż monitor i światła.

Ciekawostki

  • Gracz może otworzyć drzwi kiedy Foxy jeszcze w nie uderza, co może skutkować jego całkowitym zniknięciem.
  • W Five Nights at Freddy's 2 drzwi zostały zastąpione maską Freddy'ego.
  • Jeżeli drzwi zamknie się podczas wejścia Foxy'ego do biura, z nie wielką szansą można usłyszeć jego krzyk po czym zniknie z całej nocy.
  • Drzwi w porównaniu do kamer i świateł zużywają najwięcej energii.

Błędy

  • Jeśli gracz jest atakowany przez Bonnie'go lub Chicę z zamkniętymi jednymi drzwiami, owe drzwi w przeciwieństwie do całego ekranu nie będą się trząść.

W czwartej części gry drzwi znów służą do obrony przed animatronikami, ale tym razem działają na innej zasadzie niż w pierwszej części.

ZamykanieDrzwi.gif

Mechanizm

W czwartej części gry aby zamknąć drzwi, trzeba najpierw do nich podbiec i przytrzymać shift. Drzwi w tej części są zamknięte dopóki gracz nie przestanie przyciskać lewego shifta.

Światła

Podobnie jak w pierwszej części gry, w drzwiach da się zapalać światło, by sprawdzić czy za nimi nie ma animatroników. Tym razem jednak zapalenie światła w nieodpowiednim momencie (gdy animatronik stoi przed drzwiami) może wywołać jumpscare. Jeśli animatronik stoi na końcu korytarza, światło może posłużyć do odstraszenia go. Światło zapala się przyciskiem "ctrl" i jest ono zapalone dopóki gracz nie przestanie go wciskać.

Więcej z Fandomu