Fandom

Custom Night

243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze27 Udostępnij

Custom Night to ostatnia z nocy, pozwala ona graczowi na ustawienie poziomu aktywności animatroników (AI - Animatronic's Intensivity). Jest ona odblokowywana po 6 nocy, ale tylko w FNaF 1 i 2.

Gracz ma możliwość ustawienia poziomu trudności każdego z animatroników (oprócz Golden Freddy'ego). Gracz może ustawić poziom wszystkich animatroników od 0 do 20. Spowoduje to zwiększenie trudności.

W zależności od ustawień, gracz może zadecydować jak dany animatronik będzie działał.

Poziom 0

Ustawienie jakiegokolwiek animatronika na zerowym poziomie trudności spowoduje prawie całkowite wyłączenie ich w nocy. Bonnie i Chica przenoszą ze sceny dopiero w późniejszych godzinach, Freddy Fazbear nigdy się nie porusza, a Foxy prawie nigdy nie wychodzi z Pirate Cove. Należy jednak pamiętać, że Freddy zawsze zaatakuje jeżeli skończy się energia. Jedynym sposobem, by przetrwać jest wyczekiwanie 6 AM.

Freddy Fazbear

Mimo swoich ustawień, Freddy jest najmniej aktywny z wszystkich animatroników na każdym poziomie oprócz ekstremalnych.

Na 1-2 poziomie jest on bardzo nieaktywny. Mając go na tym poziomie gracz ma mniejsze szanse na nieumieranie od niego. Na poziomie 3-6 staje się bardziej aktywny i działa tak jak w 3 i 4 nocy. Na 7-12 staje się jeszcze bardziej ruchliwy i ma zdolność dostania się do pokoju. Na 13-20 Freddy staje się najbardziej aktywny i zabije gracza nie dając mu żadnych szans. Gracz może przetrwać zamykając prawe drzwi i patrzeć tylko na wschodni korytarz. Jednak bez względu na wszystko, Freddy zawsze zaatakuje jeżeli zabraknie mocy.

Bonnie i Chica

Zarówno Bonnie jak i Chica mają podobne zachowania. Zakładając, że są oni na tym samym poziomie trudności, Bonnie będzie bardziej aktywny niż Chica z wyjątkiem poziomu 20.

Na 1-2 poruszają się tak jak w 1 nocy, na 3-6 przemieszczają się częściej. Na 7-12 są bardziej aktywni i mają możliwość wyłączenia drzwi i świateł. Na poziomie 13-20 zaczynają zmieniać swe położenie bardzo często i zaczną szybciej biec w stronę drzwi. Na poziomie 20 można założyć, że mają prawie taką samą częstotliwość pojawiania się u drzwi, ale dają Ci więcej czasu na ich zamknięcie.

Jeżeli gracz widzi Bonniego i Chicę w martwym polu na AI 20 to ma jedną lub dwie sekundy na zamknięcie drzwi.

Foxy

Poziom aktywności Foxy'ego trzeba określić wobec jego częstotliwości pokazywania się, a także na atakowania gracza i jak szybko wraca do zatoczki pirata.

Na 1-2 działa jak w 2 nocy, na 3-6 będzie działać jak w 3 nocy, co oznacza, że gracz musi zwiększyć częstotliwość oglądania go. Na 7-12 Foxy wychyla się zza kurtyny częściej i atakuje szybciej. Na poziomie 13-20 Foxy atakuje bardzo często i częściej wychyla się zza kurtyny. Na poziomie 20 Foxy wychyla się niemalże po zaatakowaniu gracza.

Po zakończeniu 7 nocy Mike otrzymuje zwolnienie z pracy. Jest on zwolniony za przerobienie zabawek (ustawienia AI), brak profesjonalizmu (prawdopodobnie krzyczy) i za zapach (poci się, bądź po prostu się nie myje w domu z powodu braku pieniędzy na rachunki, gdyż dostaje zbyt niską wypłatę).

Aktualnie są trzy kody, które gracz może uaktywnić w ekranie trudności AI

0/0/0/0

Wbrew powszechnemu przekonaniu, ustawienie takiego poziomu AI nie wyłączy animatroników. Jednak ten tryb jest idealny do odnajdywania Easter Egg'ów. Mimo, że gracza mogą odwiedzić Bonnie i Chica, jest to rzadkie.

Jest także możliwość ataku Freddy'ego, ale tylko gdy skończy się energia. Foxy może się uaktywnić nawet wtedy, gdy jego poziom AI jest ustawiony na 0. W rezultacie warto czasem spojrzeć na Pirate Cove, nawet gdy gra się na tym trybie.

1/9/8/7

Począwszy od wersji 1.13 niemożliwe jest granie na tym trybie, ponieważ wyskakuje jumpscare Golden Freddy'ego. Scott wprowadził to, aby plotki o alternatywnym zakończeniu ucichły.

Przed updatem 1.13 gracze mogli grać na takim ustawieniu trudności, jednak nie było żadnego alternatywnego zakończenia ani żadnego specjalnego trybu.

20/20/20/20

Nazywany "4/20 mode" i "Nightmare mode" przez społeczność, jest to najtrudniejsze ustawienie w grze. Wszystkie animatroniki są bardzo aktywne i przetrwanie jest niezwykle trudne. Scott Cawthon, twórca gry, powiedział, że ten tryb jest niemożliwy do przejścia.

Jeżeli gracz przejdzie ten tryb, odblokuje się ostatnią trzecią gwiazdkę w menu.

Scott wyraził szok i gratulacje w stronę streamera BigBugz'a i YouTuber'a Markiplier'a, gdy byli w stanie zakończyć ten tryb. Custom Night w tym trybie ukończyli także m.in Youtuber'zy: GCPPL, DontWatchMePlay, Gliche Gaming, EntoanThePack, jednak graczy, którzy ukończyli ten tryb mogło być znacznie więcej.

  • Scott Cawthon skomentował wideo BigBugz, gdy zakończył tryb 20/20/20/20 i stwierdził, że jest to powód dlaczego dodał trzecią gwiazdkę.
  • Krążyły plotki, że ustawienie trybu 0/6/6/6 lub 6/6/6/6 umożliwiłoby włączenie kamery w kuchni. Jest to kłamstwo, gdyż nie ma żadnych plików w grze z obrazem kuchni.
  • Krążyły plotki, że ustawienie 2/0/1/5 umożliwi włączenie Five Nights at Freddy's 2. Okazało się to fałszywe.
  • Po odblokowaniu Custom Night, poziom AI będzie ustawiony na 1/3/3/1
    • Mike zostanie zwolniony nawet gdy nie będzie zmieniał tych ustawień.
  • Strategia jak ukończyć 20/20/20/20 bez utraty energii jest odkryta. Można ją zobaczyć tutaj.
  • W ekranie Custom Night obrazek Foxy'ego pokazuje, że jest on uszkodzony. Jego zdjęcie prawdopodobnie zostało zrobione po jego zamknięciu.
  • W przypadku ustawienia A.I. wszystkich Animatroników na 0 a A.I. Foxy'ego na 20, i gdy lewe drzwi są zamknięte cały czas, Foxy zmarnuję energię poprzez uderzanie drzwi przez około 3 min 5 sek.
  • Jeśli poziom AI Bonnie'go i Chici jest ustawiony na 0, a Freddy'ego na 20, nie zejdzie on ze sceny gdy Bonnie i Chica tam są.

Noce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki